Impulsklas: kind - ouder - school

Wow, wat een waardevolle impulsklas hebben we dit schooljaar weer op De Bloemaert gedraaid.

Vanwege de corona hebben we dit keer geen 12, maar 6 bijeenkomsten gehad, maar wat een sprongen hebben de kids gemaakt. De samenwerking met de eigen leerkrachten was erg fijn. Ze waren betrokken, stonden open voor inzicht van mijn kant en visies werden met elkaar gedeeld. Dit was niet de eerste impulsklas op De Bloemaert en ik zie dat er een ontwikkeling gaande is over benadering en denkwijze van leerkrachten. Ze benaderen de kinderen meer oplossingsgericht, sturen op zelfstandigheid, zetten de kinderen in hun kracht en ik hoorde in iedere klas: ‘fouten mag je maken, daar leer je van!’. Ouders hebben aangegeven echt meerwaarde te ervaren van het aanwezig zijn en samen met hun kind aan het werk zijn. Je ziet dingen gebeuren als ouder, die je anders nooit zal zien. En het gaat dan niet alleen om de schoolse zaken, maar ook over interactie met je kind, hoe stimuleer je je kind en hoe doe je dat dan in de thuissituatie. Woorden van een oma (ja, die heeft ook een paar keer meegedaan): ‘ik ga me toch wat meer verdiepen in het wereldje/denken van mijn kleinkind’. Of een moeder die aangeeft: ’Ik heb echt tips gekregen die ik in kan zetten thuis, maar ook de gesprekken met de andere ouders en oma waren waardevol, en neem ik wat van mee.’ Of ‘ik zie dat ik mijn kind meer kan loslaten’. 
De kinderen zijn erg bezig geweest met hun gevoel, mening geven, zelfverzekerder zijn, fouten mogen maken en doorzetten. Alle kinderen hadden hun eigen doelen waar ze op een leuke, veilige, intensieve manier hard aan hebben gewerkt en hun doelen hebben behaald.
Cookie instellingen