Tulpen 1

Onderbouw
Wij (Milou en Soraya) zijn bij onderbouwgroepen langs geweest. En hebben gevraagd aan de kleuters wat ze deze week nieuw hadden geleerd en met welk thema ze bezig zijn geweest. Het thema: Boerderij 
Ze vertelden het volgende: we hebben geleerd hoe een kip een ei legt. Hoe een koe gemolken wordt en hoe er bijvoorbeeld een kalfje komt. Ze hebben ook een leuke handvaardigheid opdracht gehad. Namelijk een kuikentje vouwen!! Ze waren allemaal trots op hun zelf gevouwen kuikentje.  
Ze hebben onder andere de geschiedenis van hoe de koe gemolken wordt geleerd. Zo vertelden ze ons dat een koe eerst altijd met de hand gemolken werd. Maar dat ze nu speciale melkrobots hebben. Ze hebben ons ook een diaprojector laten zien. Een soort oude beamer. Alleen heb je dan dia's nodig.  
Wij, Soraya en Milou, hebben er zelf ook wel wat van geleerd en vonden het heel leuk om van de kleuters te horen! We hebben er plezier in gehad. Dit was dan het eerste verslag van de onderbouw van de redactiegroep en we hopen dat u ervan genoten heeft! 

Middenbouw 
Wij mogen de klas inrichten, alles doen en leuk maken. Zoals de tafels bepalen, planten en vloerkleden meenemen. Gelukkig krijgen we steeds meer planten en we willen er echt nog heel veel meer, dus ouders, doneer ons spullen zoals planten en vloerkleden zodat het echt voelt als onze klas.  
Bij gym leren we heel veel nieuwe dingen. Het is niet meer eng, met een touw op een bok staan en dan zwaaien en dan zo veel als je kunt, touwzwaaien. En we helpen elkaar met bijvoorbeeld elkaar een zetje geven en daar leren we ook veel van.  
We hebben een tijdlijn gemaakt. Die hangt bij ons in de gang. Je mag met één iemand uit de klas een belangrijk iemand uitkiezen en dan mag je daar allemaal dingen over vertellen en plaatjes bij de tijdlijn hangen. En zo groeit onze tijdlijn. 
 
Bovenbouw 
Ze hebben kinderen op een groot vel papier laten liggen en daar moesten ze de persoon omlijnen en ze mochten geen details gebruiken.  Je moest een architectuur woordweb maken. Als je daar klaar mee was moest je hem aan de juf laten zien. Daarna mocht je je eigen huis gaan ontwerpen wat een beetje met het woordweb te maken had. Daarna moesten ze het met details en spullen na gaan bouwen.  Als je klaar bent krijg je daar een punt voor. We hebben ook foto's na moeten maken. Door stipjes te verven. We kregen een foto van een weiland of zee. Die moesten we namaken. We moesten namaken door stippen te zetten.  
 

Cookie instellingen